BLIV MEDLEM

For at komme i gang som skytte i Haslev Skytteforening kræver det blot at du er fyldt 7 år og møder op på skydebanen,

onsdag aften mellem kl. 18.45 og kl. 20.45

Du behøver ikke selv have en riffel, foreningen har våben der kan benyttes på skydebanen.

Du behøver ikke at tegne et medlemskab med det samme, du får lov til at prøve 3 aftener, for at se om det er noget for dig.

Priser for medlemsskab:

Børn under 18 år -   kr. 100,- pr. år

Voksne -                   kr. 200,- pr. år

Familie -                    kr. 300,- pr. år (uanset antal)

Hvad koster det at skyde:

1 serie, bestående af 5 prøveskud og 20 gældende skud incl. skiver koster kr. 25,-

Med virkning fra den 7/9 2022 vil prisen ændres til kr. 30,-

NYT fra den 1/7 2018 skal alle over 15 år der ønsker at benytte et våben i skytteforeningen registreres, læs herunder:

SKV 6 – godkendelse til at få overladt våben som skytteforeningsmedlem

Fra 1. juli 2018 skal medlemmer af skytteforeninger være godkendt af politiet, før de kan få overladt våben i skytteforeningen.

Bestyrelsesmedlemmer, der er godkendt i medfør af våbenbekendtgørelsens § 14, stk. 1 (SKV 1), samt skytter, der har en våbenpåtegning på medlemsbeviset (SKV 2), eller er godkendt til at få adgang til våbnenes opbevaringssteder eller har en transporttilladelse i den pågældende forening (SKV 3), anses allerede som godkendt til at få overladt våben i foreningen, og skal ikke ansøge om en selvstændig godkendelse hertil (SKV 6). Dette gælder dog kun i en forening, hvor skytten i forvejen er godkendt på en af de nævnte måder.

Det er skytten selv, der skal ansøge politiet om godkendelse. Dette sker ved, at skytten henter blanketten SKV 6 på skytteorganisationernes hjemmeside (samme sted, som de øvrige SKV-blanketter), udfylder blanketten og sender den til ACØ eller ACV med almindelig post eller via borger.dk.

Politiet undersøger, ligesom ved de øvrige SKV-godkendelser, om skytten kan vandelsgodkendes. Politiet giver besked til de skytteforeninger, der er søgt om godkendelse i, når politiet har udstedt godkendelsen. Gives der afslag eller tilbagekaldes godkendelsen, underretter politiet også skytteforeningen herom. Godkendelsen gælder i fem år, hvorefter den skal fornys.

Oplysninger der skal bruges for udfyldelse af SKV 6 Blanket:

Skytteforeningens navn:  Haslev Skytteforening                SKV nr.:  000348

Blanketten skal underskrives i hånden.

Vi har også SKV 6 Blanketten på skydebanen, hvor den kan udfyldes og udskrives for underskrift.